woensdag 10 juni 2009

Nog 1 week!

Over een week om deze tijd is het voorbij. Dan staat alles netjes in N@tschool, is de scriptie echt spelfoutloos ingeleverd en zijn de artikelen echt geselecteerd. Ik twijfel, ik kies, ik herkies, ik twijfel, ik schrijf, ik herschrijf, ik bedenk, ik herbedenk... zo gaat het nu een beetje. Het hoort erbij, er komt een moment aan waarin je wil laten wat je vier jaar lang hebt gedaan.. wat je inmiddels kan en hebt geleerd, maar dat is zovéél! En kan ik dat wel laten zien in 6000 woorden?! Nee, natuurlijk niet. Maar toch probeer ik het.

En hierna? Want voorzichtig durf ik nu verder te kijken naar wat ik de komende maanden/jaren ga doen. Dat beeld is behoorlijk bijgedraaid: ik wilde eerst direct aan de slag als correspondente, maar dat idee laat ik even voor wat het is. Ik wil het nog steeds graag, maar ik wil meer van de 'achterkant' van de media proeven. Wat voor invloed hebben berichten, hoe kun je media interessant maken voor jongeren? Hoe kun je bepaalde onderwerpen 'beter' brengen en hoe kun je grotere doelgroepen bereiken? Wat doet beeld met een artikel? Wat brengt de opkomst van internet de komende jaren voor de journalistiek?
Ik heb nog vragen genoeg en wil graag verdieping de komende jaren. Ik wil de voor- en achterkan van de journalistiek en de media leren kennen. En daarom studeer ik door. Maar waar? Dat is ook weer even afwachten. Half juni krijg ik bericht, en half juni... dat is alweer zo akelig dichtbij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten