dinsdag 16 juni 2009

And now, the end is here...

Op het moment dat ik dit typ, staat de teller van het aantal uren voor 'sluitingstijd' op 24. Nog 24 uur en dan wordt mijn portfolio bevroren, gevonden, doorgestuurd en gelezen. En dan is het echt zo ver!

Ik vind het best moeilijk om vier jaar journalistiek in zes artikelen te 'proppen'. Om alle ervaringen en opgedane kennis vast te leggen in een brief, blog of portfolio is onmogelijk. Wat ik wil laten zien, is waar ik nu sta ten opzichte van vier jaar geleden. Ik ben gegroeid, ik ben 'vaardiger' geworden, ik kan beter researchen dan toen, beter ordenen en beter kiezen. Journalistiek is niet alleen een opleiding die je leert 'schrijven', maar die je vooral de vaardigheden van een journalist meegeeft.


Vier jaar lang heb ik met plezier ervaringen opgedaan en heel veel bijgeleerd. Ik ben veranderd, mijn houding is veranderd, mijn blik op de wereld is veranderd: journalistiek kun je nooit even afzetten, het is altijd en overal. En dat zal het ook blijven na het afsluiten van deze opleiding. Zoals Frank Sinatra ooit al zong, zo heb ik het ook gedaan: “I did it my way.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten