dinsdag 9 juni 2009

Mabrouk! Minor Arabisch is binnen!


Yeah! Het certificaat is eindelijk binnen: de minor Taal en Cultuur 1 Arabisch. Klinkt heel mooi, maar wat heb ik eigenlijk gedaan? Twee projecten Arabisch gevolgd, zodat ik de taal kan lezen en schrijven en op beginnersniveau kan spreken/volgen. Twee projecten Marokkaans, als minor aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, zodat ik ook deze taal (ja, Marokkaans- het darija- is niet gelijk aan Arabisch, het is een dialect van het Standaard Arabisch) op beginnersniveau kan spreken en verstaan. En ik heb een stage/cultuurwerkstuk gemaakt: De stage deed ik van de zomer in Marokko, ik onderzocht waarom Frans vaak gehanteerd werd/wordt in de media in plaats van het Standaard Arabisch. Het cultuuronderzoek gaat over de rol van de Koran in drie opzichten.
De minor is trouwens uiteindelijk geplaatst onder de tak van Engels minorgroep, want officieel bestaat ie helemaal nog niet! Ik deed een pilot, die ik zelf in elkaar had gezet. Alle planning en organisatie waren dus in mijn handen! Bewijs genoeg voor Plannen & Organiseren nu?! De opzet van de minor is te vinden in natschool.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten